dijous, 6 de juny del 2013

Cupcakes de llimona i maduixa. PER FI VACANCES!!!

JA ESTIC TOTALMENT DE VACANCES!! És genial, genialisssim!! tinc unes ganes d'anar a la platja!!

El cas es que portava dies i dies somiant coses estranyes....molt estranyes. Els meus somnis acostumen a ser estranys sobretot en època d'examens, però aquest cop....
Mireu, el meu somni era basicament.....unes barilles de batre els ous d'alumini de les antigues, com les que tinc a casa ma padrina i....un ventall alubial en formació....
Ho se em direu...freak! freak! però al meu cap, en somnis apareixia un bol les varilles batent els ous mentre feia una massa de cupcakes bonissima i de cop un ventall alubial que anava formant-se....realment tantes hores fent treball d'estrati m'afectaven.


Anem al que ve al cas! Feia dies que volia fer, que dic volia fer, feia dies que somiava amb aquestes magdalenes (cupcakes) i l'altre dia al acabar l'examen de materials m'hi vaig ficar! Estan inspirats en els que vaig veure al blogg de yourcupofcake peró com que la noia fa servir cake mixes són bastant inventats i tal...Són bonissims, i la buttercream es lo mes millor de tot, no podia evitar sucar-hi el dit mentre els feia!

CUPCAKES DE LLIMONA I MADUIXA (per 14 cupcakes)
  • INGREDIENTS PER LA MASSA
    • 3 Ous
    • 3 Tasses de farina
    • 1 i 1/2 tasses de sucre
    • 1/2 tassa d'oli de gira-sol
    • 1 teespoon de sal
    • El suc de 1/2 llimona
    • La ratlladura de la pell d'una llimona
    • 1 i 1/2 sobres de llevat Royal.
  • INGREDIENTS PER LA BUTTERCREAM
    • 1 i 1/2 Tassa de mantega a temperatura ambient
    • 3/4 Tasses de sucre glacé
    • 1 Tassa plena de maduixes (del maresme o del hort a poder ser jijijij)
    • 1 Cullera de sopa de llet.
  • INGREDIENTS PEL GLACÈ DE MADUIXA
    • 1 Tassa de maduixes
    • 1/2 de tassa de sucre glacé
    • 2 culleres tablespoons d'aigua
PREPAREM ELS CUPCAKES
  1. Precalentar el forn a 350ºC
  2. En un bol es mesclen els ingredients secs, farina tamisada, sal i llevat.
  3. Separar les clares i els rovells  Al bol dels rovells afegir-hi la meitat del sucre i remenar fins que els rovells agafin un color blanquinós  A continuació s'incorpora part de la mescla dels ingredients secs i tot l'oli i es mescla bé.Ha de quedar molt sec i no importa si no queda homogeni del tot.
  4. Al bol de les clares s'hi afegeix l'altra meitat del sucre i es munten a punt de neu. Un cop muntades les clares a punt de neu s'incorpora la meitat a la mescla i amb una espàtula es plega (mesclar fent moviments acendents vigilant que no es baixin les clares)
  5. Un cop està tot ben incorporat s'afegeix la resta de la farina i de les clares i amb l'espàtula ho "pleguem". La massa ara hauria de ser suau i esponjosa.
  6. Tot seguit s'afegeix el suc de 1/2 llimona i la ratlladura de la llimona sencera i remenem amb compte que no es baixin les clares fins a que estigui incorporat.
  7. Finalment posem les capsules per a magdalenes als motlles i les omplim fins a la meitat o una mica més. Mai omplir més de 3/4 de paperet!!
  8. Coem al forn a 250ºC durant uns 15 o 20 minuts.
PREPAREM EL GLACÈ I LA BUTTERCREAM
  1. Un cop trets els cupcakes del forn es punxen amb un escuradents i preparem.
  2. Per preparar el glacé i la buttercream de maduixa hem de rentar i tallar les maduixes i deixar-les en un bol amb una cullerada ben grossa de sucre glaç. Al cap d'una estona, ho triturem amb el minipimer. (Jo ho vaig fer abans de fer la massa dels cupcakes i ho vaig triturar quan les vaig treure del forn)
  3. En un bol petit prepararem el glacé de maduixa: Afegirem el sucre i l'aigua i remenarem fins que sigui un líquid sense grumolls pringós. Aleshores afegim 2 cullerades de sopa de les maduixes triturades i remenem fins que estigui incorporat.
  4. Tot seguit es pinten les magdalenes amb el glacé de maduixa i es deixa assecar.
  5. Per la buttercream de maduixa en un bol posarem la mantega pomada, el sucre glaç i la llet i ho batrem fins que faci stiff peaks. Aleshores s'afegeixen a poc a poc les maduixes triturades. És important afegir la fruita de mica en mica per que si no es talla i "supura" el suc de maduixa,...per que m'entengueu és com si sortis fora de la mantega.
  6. Finalment posem la buttercream sobre les magdalenes amb una maniga pastissera.

Fan bona cara oi?





1 comentari: