dimarts, 23 de juliol del 2013

Crepes a la taronja

Bien avui fa SOL!! Air al matí també en feia i vaig estrenar la temporada de riu! Si, si em vaig banyar al riu i no una sola vegada! Ara ja puc dir que oficialment ha començat la temporada d’estiu tot hi que es una mica rarot..
D’aquí 15 dies és Festa Major de Sort i com ja sabeu, al menys els que em coneixeu (no se si tinc algun lector més...) l’Ao i el Joan m’adopten a casa seua per un mòdic preu de.....fer massa de crepes!






És com una mena de tradició, jo vaig a dormir a casa seua i li faig crepes al Joan, que es posa molt content per que li agraden molt i n’esmorzem, en berenem etc...
La recepta me la va passar ja fa molts i molts anys l’Uri i és la millor. Digeu adeu a les masses insulses comprades al super i hola al SABOOOR! En serio no tenen ni punt de comparació amb les altres crepes que hageu probat, la massa sola es bona!

Ingredients:

  • 1L de llet
  • 500g farina
  • 100g mantega
  • 4 ous
  • un polsim de sal
  •  una taronja (en realitat nomes la pell)
  •  melmelada
  • grand marnier
  • rom negrita
Fer la pasta:

  1. Rentem i rallem la pell de la taronja, procurant rallar només la part taronja.
  2. Posem el litre de llet, la farina, els ous, la sal, la ratlladura de pell de taronja i la mantega (abans fosa, per exemple posant-la al microones) en un pot. Passem el minipimer fins que no quedin grumolls.
  3. Deixem reposar la mescla 12 hores a la nevera.
  4. Passem la pasta pel colador per treure la pell de la taronja i ja es poden fer les crepes!

Per fer els crepes:

  1. Escalfem la paella i hi posem mantega per evitar que s’enganxi la pasta.
  2. Quan la mantega s’hagi desfet hi posem una mica de pasta: ha de quedar una capa força fina. Escampem la pasta pel fons de la paella.
  3. Posem unes gotes de Grand Marnier i rom Negrita i ho flamegem.
  4. Posem la crepe en un plat i afegim la melmelada/xocolata/llet condensada… (la combinació més clau és una capa prima de xocolata + melmelada taronja amarga! es la crepe de 3 taronges: la rallada a la pasta, la melmelada i la del grand marnier). No ens hem de passar perquè sinó mata el gust de la pasta.


La massa s’aguanta a la nevera 2 o 3 dies, fins que l’ou es fa malbé.


Imagineu lo tradicional que es aquest costum de les crepes que l’any passat pel meu sant fins i tot em van regalat una paella per fer crepes (o com dic jo, una crepera hahaha)


Aquesta d'aquí és l'ao fent de creperie
Au va us deixo que he d'aprofitar que fa bo per anar a la piscina!

Pd: Vau mireu Gran Nord, ahir va sortir el flashmoob o com es digui el vall aquell que van gravar i a més ere l’últim episodi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada