divendres, 19 de juliol del 2013

Sacher de xocolata! The cake is not a lie!

Avui tenia pensat anar a la picina...arriba l'hora de dinar i...TAXAAAN! els típics núnols de cada dia...

Però bé anem al que toca. Ha quedat demostrat que més val tard que mai! Fa un anys i 3 mesos li vaig dir al Uri: “Et faré un pastis pel teu cumple!!”
I ara direu “… i què Rous? Que ens  importa una cosa que vas dir fa un any i tres mesos?”
Doncs sí que us importa per que dissabte per fi li vaig fer el pastis!!




Era un Sacher de xocolata i em va quedar BONÍSSSSIM!!!! En serio, desprès de intents i més intents i fer magdalenes de xocolata i encara mes pastissos de xoco puc dir que el meu pa de pessic està súper perfeccionat i es DELICIÓS i la meva cobertura és la millor imitació de la del Sacher que em va arribar per correu directe des de Viena!  Quan mossegues primer fa crak (cruixent) i  despres es tobet i suau!!



El vam provar tots! Fins i tot el Ferran, que tot hi ser xicorrí en va menjar un bon tros!
Així que ja sabeu a aprofitar les tardes de pluja per encendre el forn i fer un sacher com aquest que us deixo aquí!

Ingredients pel pa de pessic:
  • 1 cup de farina.
  • ½ cup de sucre blanc.
  • ½ cup de mantega pomada.
  • 1 teaspoon de sal.
  • 1 teaspoon d’extracte de vainilla.
  • 2 tbs de llevadura royal.
  • 4 ous.
  • 1/4 de tauleta de xocolata para postres.

Ingredients per la cobertura i decoració:
  • 1 cup de mantega
  • 1 tableta de cup de xocolata para postres
  • ½ cup de sucre glacè.
  • Mermelada de mora home-made


Preparació:
  1. Precalentem el forn a 150 ºC.
  2. En un bol tamisem la farina i la llevadura i mesclem la resta d’ingredients secs (sal i sucre)
  3. Separem la clara i el rovell dels ous. Mesclem els rovells amb la mantega i ho afegim al bol dels ingredients secs. Remenem fins a incorporar-ho. Afegim l’extracte de vainilla.
  4. Fonem  ¼ de tauleta de xocolata al micro, anem mirant amb intervals de 30s si esta fosa i no. HEM D’ANAR AMB COMTE QUE NO ES CREMI!!
  5. Mesclem la xocolata amb la resta de la massa.
  6. En un bol a part muntem les clares a punt de neu (això aquest cop ho va fer el meu pinxe Uri Cosp jeje).
  7. Incorporem les clares i mesclem amb cura amb una espàtula plegant-ho (i.e: moviments de dalt a baix per que no es baixin).
  8. Engrassem un motlle i posem la massa. Coem al forn durant uns 25-30 minuts (he decidit que els llibres que posen que els pastissos es couen durant 50min son un tímo, no ho provis MAI sempre es cremen!!) o fins que el palillo-test surti positiu.


Cobertura + decoració:
  1. Deixem refredar el pastis, el desemmotllem i l’anivellem.  Obrim per la meitat i untar de melmelada (si es altet) jo en vaig fer dos per que el meu motlle es molt gros i un era baix.
  2. En un bol fonem ¼ del xocolata (remenem amb intervals de 30 min que no es cremi) i la 2 de cup de mantega.  Temperem la xocolata i cobrim el pastis. Deixem refredar a la nevera.... 1h o 2h. O si voleu anar més ràpid podeu posar-ho (com vaig fer jo) 15 min al congelador.
  3. Mentre espereu foneu la resta de xocolata, aquest cop sense posar-hi mantega. Traieu el pastis del fret i cobriu amb la cobertura. Torneu a posar a la nevera (congelador pels que tenim pressa) i deixeu que s’endureixi totalment.
  4. En un bol, preparem buttercream de vainilla per decorar.  Mescleu: ½ cup de mantega, 1 cup de sucre glacé i 1 tbsp de llet. Bateu fins que sigui esponjós i afegiu l’extracte de vainilla. Bateu fins a incorporar-ho. Posem la butercream amb una maniga pastissera i decorem al gust! Jo vaig fer servir una boquilla d’estrella oberta (la que faig servir per les cupcakes) i....em vaig inspirar en els pastissos de xoco que feia la Iaia.

Se us fa la boca aigua oi?

Au fins aquí el post d’avui... Disfruteu-lo!!! Properament us explicare el secret de les millors crepes del univers!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada